تجربه استفاده از تاچ‌سی

شروع موضوع توسط Nazari ‏17 ژوئن 2017 در انجمن تاچ‌سی (Touchsi)

  1. Nazari

    Nazari Member

    تاریخ عضویت:
    ‏11 ژوئن 2017
    ارسال ها:
    11
    تشکر شده:
    24
    سلام به همگی

    در نیمه دوم خردادماه ۹۶ قسمت ما شد تا به خواست زیارت و یک نشست کاری به مشهد مقدس مشرف شدیم.

    پیش از حرکت و در درازای تأخیر کم‌وبیش ۱ ساعته هواپیمایی، مجالی دست داد تا با همسرم در اینترنت گشت‌وگذاری کنیم تا ببینیم مراکز گردشی مشهد چه چیزهایی است و چه تخفیف‌هایی داره.

    فرودگاه مشهد

    سرانجام در فرودگاه مشهد پیاده شدیم و یکی از نخستین بیلبوردهایی که باهاش روبرو شدیم بیلبورد استارتاپی بود به نام چیتکس که لوگویی کمابیش دلپسند داشت و زیرش نوشته بود سامانه درخواست خودرو در مشهد. از طرفی هم من از پیش‌تر می‌دانستم که تاچ‌سی خیلی خوب و نیرومند در مشهد در حال فعالیته و اون رو از پیش روی گوشی نصب‌کرده بودیم.


    شاید از برای سرعت پایین‌تر یا شاید به دلیل پانهادن دیرهنگام‌تر (FIRST MOVER ADVANTAGE)، تپسی و چیتکس خیلی توان هم آوردی‌ بالایی نداشتند و راننده‌ها بسیار اندک بودند.

    ما اجباراً از تاچ‌سی بهره بردیم.در آغاز هیچ باورکردنی نبود برای من که در یه شهرستان، چه اندازه میتونه یه اپ خوب رشد کرده باشد. نمای اپ که همانند اسنپ بود حدوداً و تنها رنگ‌سازمانی خودشان که زرد بود رو افزون کرده بودن.

    خدمات لوکس، پیک موتوری، وانت، کامیون و بانوان خودشان رو هم خیلی پرشتاب راه‌اندازی کرده بودن هرچند، می‌گفتن هنوز خیلی خدمات پایداری ارائه نمیشه ولی میشه گفت که دیروزود داشت و سوخت‌وسوز نداشت.

    ما در فرودگاه به‌محض زدن درخواست سفر، با پذیرش یک راننده با خودروی تیبا روبرو شدیم که حدوداً ۵۰ درصد ارزان‌تر از تاکسی‌های خطی و دربست مشهد بود.

    ازلحاظ برخورد رانندگان باید بگیم که در برابر راننده‌های تهرانی خیلی بهتر بودن. شاید اگرچه این‌رو میشه گذاشت پای اینکه میدونستن ما زائر امام رضا (ع) هستیم و به‌پاس امام با ما بهتر برخورد می‌کردن.


    در ۲ روز اقامتی که در مشهد همچنان تپسی نمی‌توانست درخواست ما را بپذیرد و رانندگان بسیار محدودی داشت. ولی همچنان شاید بیش از ۱۰ بار دیگر تاچ‌سی درخواست دادیم و بدون درنگ یک نفر درخواست را می‌پذیرفت و باقیمتی زیر ۷۰۰۰ تومان قطر شهر رو می‌شد رفت.

    تا آنجا که یک‌بار به میدان خیام و الماس شرق و پارک ساحلی آفتاب رفته بودیم جایی که حدوداً دور از شهر است، ساعت ۲ شب هم یک راننده‌ درخواست رو پذیرفت. در این ساعت گرچه روی نقشه شهر تنها نزدیک به ۱۵ خودرو فعال دیده می‌شد.

    رویهمرفته عقدیه دارم چنین استارتاپی بااینکه هیئت‌مدیره و سهامداران آن را بیشتر بخش خصوصی داخلی تشکیل می‌دهند و پشتیبانی فکری و مالی که اسنپ داشته را نداشته‌اند خیلی خوب و چابک توانسته‌اند نوآوری معکوسی از تهران به مشهد در این کار ایجاد کنند.


    //نیاز به یادآوری است که مطالب فوق دیدگاه Arman Safaee در خرداد ماه سال 96 است و تنها در اینجا بعنوان مطلب ذکرشده است.