راهنمای جامع راننده‌های جدید اسنپ

شروع موضوع توسط اسنپ لوکس ‏15 ژوئن 2017 در انجمن مشورت و راهنمایی

  1. اسنپ لوکس

    تاریخ عضویت:
    ‏15 ژوئن 2017
    ارسال ها:
    22
    تشکر شده:
    37
    سلام به همه راننده های اسنپ که دنبال روزی حلال هستند.

    از امروز به مرور تعدادی از تجربه‌های خودم و سایر رانندگان اسنپ که باهاشون صحبت کردم رو می‌نویسم. امیدوارم که مفید باشه.

    البته هیچ جایگزینی برای تجربه وجود ندارد ومواردی وجود دارند که شما فقط باید اون ها رو تو اسنپ تجربه کنید تا یاد بگیرید.

    به یاد داشته باشید که این اتومبیل شماست و نهایتا قوانین را شما معین می‌کنید.

    خب شروع میکنیم، نخست اینکه راهنمایی‌های این انجمن و اپلیکیشن اسنپ رو بخونید تا دقیقاً درک کنید که سیستم اسنپ چگونه کار می‌کند.

    چند سفر به‌عنوان مسافر با اسنپ داشته باشید تا حال و هوای مسافر و نحوه ارتباط بین راننده و مسافر رو به‌خوبی متوجه بشید.

    وقتی هیچ مسافری داخل خودرو نیست، درب‌ها رو قفل کنید، حتماً برای اینکه چک کنید که آیا همان مسافری را که اپلیکیشن اسنپ اطلاع داده است یا نه، پنجره را فقط کمی پایین بدید و تنها پس‌ازآنکه مطمئن شدید، قفل درب‌ها رو باز کنید.

    همیشه بررسی کنید که مسافرِ درست - همانی که اسنپ گفته - را سوار کنید. نام مسافر را بپرسید و از او بخواهید که نام راننده‌ای را که در اپلیکیشن اسنپ نمایش داده است را برای شما بخواند، تا از اینکه مسافر درست را سوار کرده‌اید اطمینان حاصل کنید. فقط به سوال " شما علی هستید؟" یا " شما درخواست اسنپ دادید؟" اکتفا نکنید، شاید اون مسافر بگه بله اما به علت شباهت اسم، مسافر اشتباهی رو سوار کنید.

    هیچگاه تعداد مسافر بیشتر از تعداد کمربندهای ایمنی خودروتون رو سوار نکنید، خلاف قانونه. مسائل جریمه‌های رانندگی و بیمه خودرو را جدی بگیرید.

    گزینه شروع سفر را تنها زمانی که مسافر اسنپ در ماشین است انتخاب کنید، نه پیش از آن.

    اگر می دانید که شاید پیدا کردن اسنپ برای مسافر دشوار باشد و همچنین در ساعات روشنایی روز قرار دارید، با مسافر تماس بگیرید و علاوه بر رنگ خودرو و به او آگاهی دهید که چراغ‌ها / فلشر را نیز برای کمک به شناسایی اسنپ روشن کرده‌اید.

    در صورت پرداخت انعام، آن‌ را محترمانه بپذیرید.

    یاد بگیرید تا بدرستی حدس بزنید که آیا مسافر مایل به صحبت است یا خیر، اگه در صندلی پشتی نشسته‌ و در حال نگاه کردن به گوشی همراه خود هست، حریم خصوصی‌شان را محترم بشمرید و آن‌ها را به حال خود وابگذارید.

    از بحث در مورد موضوعاتی (به‌عنوان‌مثال سیاست و مذهب) که ممکن است تبدیل به تقابل و یا تأثیر منفی در سفر/امتیازدهی شود، پرهیز کنید.
     
    #1 اسنپ لوکس, ‏15 ژوئن 2017
    آخرین ویرایش: ‏15 ژوئن 2017
    Ramin1980، toti، مسعودخوشبخت و 6 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. اسنپ لوکس

    تاریخ عضویت:
    ‏15 ژوئن 2017
    ارسال ها:
    22
    تشکر شده:
    37
    مسیر و مسیر یابی اسنپی!

    از منطقه‌ای شروع کنید که با مسیرهای آن آشنا هستید.

    پس از پیاده کردن مسافر در مقصد، قبل از اقدام برای بررسی درخواست های جدید، از محل دور شوید تا سوءتفاهمی برای مسافر پیشین رخ ندهد.

    با مناطقی در حوالی که خودروهای اسنپ می‌توانند و اجازه دارند در انتظار مسافر باشند، آشنا شوید.

    زمانی که در میان ساختمان‌های بسیار بلند هستید ممکن است سیگنال GPS شما دارای اشکال شود.

    بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های بزرگ دارای ورودی‌های متعدد در خیابان‌های مختلف هستند. مسافر اسنپ ممکن است در ساختمان در انتظار رسیدن اسنپ باشد، و لزوماً در خیابان نایستد. برای شناسایی محل انتظار مسافر با او تماس بگیرید. همچنین برای پیاده کردن مسافر نیز از او سؤال کنید، زیرا ممکن است مسافر وسط محوطه دانشگاه و یا بیمارستان را به‌عنوان مقصد در اپلیکیشن اسنپ مشخص نموده باشد. از مسافر بخواهید که شما را راهنمایی کند.

    بعضی ایستگاه‌های قطار نیز دارای چند درب ورود و خروج هستند. مسافر ممکن است در هنگامی‌که قطار هنوز به مقصد نرسیده اقدام به درخواست اسنپ کند و یا ممکن است زمانی که در کنار درب خروجی ایستاده، اقدام به ثبت درخواست اسنپ کند. با مسافر تماس بگیرید تا مطمئن شوید.

    شما ممکن است در داخل تونل‌ها با از دست دادن سیگنال‌های GPS مواجه شوید. برای همین خروجی و ورودی‌های مختلف را به‌خوبی یاد بگیرید.

    توقف در ورودی و خروجی‌های مراکز خرید شلوغ، کنسرت‌ها و سایر رویدادهای خاص می‌تواند باعث بروز مشکل برای شما شود. (به‌عنوان‌مثال تراکم ترافیک، بستن راه توسط پلیس، دشواری در پیاده کردن یا شناسایی مسافر اسنپ).

    شاید مسافر انتظار داشته باشد در مکان‌های ناایمن و غیرمجاز بر سوار کردن او توقف کنید (به‌عنوان‌مثال در مقابل تابلو توقف ممنوع، خط ویژه اتوبوس، ایستگاه‌های تاکسی، تقاطع‌های بزرگ و غیره) می‌توانید محل ایمنی را پیدا کنید و با مسافر تماس بگیرید و یا نهایتاً تماس بگیرید و ضمن توضیح درخواست را کنسل کنید.

    رانندگان اسنپ به‌هیچ‌وجه حق استفاده از مسیرهای ویژه اتوبوس یا تاکسی را ندارند. ما رانندگان اسنپ مجاز به توقف در ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی نیستیم. همین‌طور رانندگان اسنپ مانند تمامی رانندگان دیگر در صورت بروز تخلف مانند عبور از چراغ‌قرمز و یا سرعت غیرمجاز جریمه خواهند شد.

    مطمئن شوید تمامی مسافرین کمربند ایمنی خود را بسته‌اند. در هیچ زمانی بیشتر از تعداد کمربندهای ایمنی موجود در خودروتان اقدام به سوار نمودن مسافر نکنید.

    در هنگام حضور نوزاد یا بچه در خودرو بااحتیاط بیشتری برانید.

    مسافر ممکن است بگوید رانندگان اسنپ دیگر به این قوانین اهمیتی نمی‌دهند. انتخاب با شماست، سلامتی و سود و زیان شما در دست خودتان است.
     
    مسعودخوشبخت، AK.leader، اسنپ یار کرج و 4 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  3. اسنپ لوکس

    تاریخ عضویت:
    ‏15 ژوئن 2017
    ارسال ها:
    22
    تشکر شده:
    37
    اسنپ صریحاً عنوان می‌کند که دارندگان حساب کاربری به‌عنوان مسافر بایستی حداقل 18 سال سن داشته باشند.


    از پذیرش درخواست های زیر برحذر باشید:
    • درخواست والدین برای رساندن کودکان خود بدون حضور آن‌ها درخودرو
    • صاحبان اکانت اسنپ که می‌خواهند بدون حضور خودشان، فرد دیگری را برسانید.
    • شاید از شما بخواهند که بسته‌ای را برسانید، به خاطر داشته باشید که شما حمل‌کننده کالا نیستید و از محتویات آن‌هم اطلاع ندارید.
    • در تمام مدت فعالیت در اسنپ به محیط اطراف خود اشراف داشته باشید. ایمنی بر هر چیز دیگری اولویت دارد. اگر هر روز اقدام به رانندگی برای اسنپ می‌کنید، شما در برابر موقعیت‌های ناشناخته زیادی قرار دارید.
     
    Ramin1980، مسعودخوشبخت، AK.leader و 5 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  4. اسنپ لوکس

    تاریخ عضویت:
    ‏15 ژوئن 2017
    ارسال ها:
    22
    تشکر شده:
    37
    سفرهای اسنپی

    میزان درآمد شما بستگی به میزان زمانی دارد که به فعالیت در اسنپ اختصاص خواهید داد. درزمانی که شما بدون مسافر و بدون درخواست اسنپ میرانید، هیچ درآمدی حاصل شما نمی‌شود.

    در زمان دریافت درخواست اسنپ، شما اطلاعات مبدأ، مقصد و قیمت سفر را مشاهده خواهید کرد. برآورد کنید که آیا مایل به قبول درخواست اسنپ هستید یا نه.

    اسنپ به شما اجازه می‌دهد که از نرم‌افزارهای نقشه و مسیریابی مختلفی استفاده کنید (مانند ویز، گوگل مپس و غیره) هر یک قابلیت‌ها و کاستی‌های خود رو دارند. لازمه که اون ها رو آزمایش کنید.

    ازنظر فنی امکان دارد شما نزدیک‌ترین اسنپ به مسافر باشید اما درخواست او برای شما ارسال نشود. فقط اسنپ از دلیل آن خبر دارد!

    به مسافر اطلاع دهید که شما از سیستم مسیریابی ماهواره ای استفاده خواهید کرد مگر اینکه او تمایل داشته باشد شما رو راهنمایی کند. اگر اپلیکیشن مسیریابی شما در طول سفر مسیر جایگزینی را پیشنهاد کرد، این موضوع را با مسافر در میان بگذارید.
     
    AK.leader و اسنپ مَستر از این پست تشکر کرده اند.
  5. اسنپ لوکس

    تاریخ عضویت:
    ‏15 ژوئن 2017
    ارسال ها:
    22
    تشکر شده:
    37
    کیلومترهای مرده

    محدوده ارسال درخواست اسنپ به راننده به‌صورت دایره‌ای است، مبدا میتواند در آن سوی یک بزرگراه یا رودخانه باشد، که بدین ترتیب برای رسیدن به محل انتظار مسافر بایستی بیش از 30 دقیق زمان صرف کنید. هیچ مبلغی به شما داده نمیشود و احتمال دریافت امتیاز پایین نیز از سوی مسافر بعلت تاخیر وجود دارد.

    مسافر می‌تواند پس از درخواست اسنپ، درخواست خود را لغو کند و در این خصوص هیچ جریمه ای نمی‌شود.

    مسافر ممکن است محل خود را چند خیابان آن‌طرف تر مشخص کرده باشد. اگر موفق به یافتن او نشدید، با مسافر تماس بگیرید.

    وقتی‌که به محل مبدأ رسیدید با انتخاب گزینه اطلاع به مسافر، او را آگاه سازید. اگر مسافر را رؤیت نکردید 5 دقیقه زمان بگیرید. اگر مسافر نیامد شما حق انتخاب دارید که منتظر بمانید، تماس بگیرید و یا اینکه سفر را لغو کنید، در صورتیکه بیشتر از 5 دقیقه از زمان رسیدن شما گذشته باشد مبلغ 3000 تومان به حساب شما از سوی اسنپ واریز خواهد شد. (شرایط پزداخت کنسلی میتواند در مرور زمان تغییر کند)

    مسافر ممکن است در اپلیکیشن اسنپ نشانی را به درستی وارد کرده باشد، اما اپلیکیشن مسیریابی شما آن را اشتباه نمایش دهد. برای اطمینان از نشانی به اپلیکیشن اسنپ بازگردید و یا با مسافر تماس بگیرید.

    عوارض بزرگراهی از سوی اسنپ به‌صورت خودکار در مبلغ سفر محاسبه و گنجانده‌شده است، برای همین از مسافر درخواست مبلغ اضافه نکنید.

    درمواردی که مسافر شکایت کند، امکان دارد که مبلغی از حساب شما کسر شود، بدون اینکه اسنپ به شما اطلاع دهد.

    همیشه پس از خروج مسافر از خودرو، بررسی کنید که چیزی جا نگذاشته باشد.


    پرداخت رانندگان اسنپ در روزهای کاری و زوج از طریق سامانه پایا صورت خواهد پذیرفت.
     
    مسعودخوشبخت و AK.leader از این پست تشکر کرده اند.
  6. اسنپ لوکس

    تاریخ عضویت:
    ‏15 ژوئن 2017
    ارسال ها:
    22
    تشکر شده:
    37
    امتیازدهی

    در ابتدا هم مسافر و هم راننده دارای 5 ستاره کامل هستند.

    راننده و مسافر هر دو می‌توانند پس از پایان سفر، اقدام به امتیازدهی به یکدیگر کنند.

    مسافرین اسنپ به علت امتیاز پایین، غیرفعال نخواهند شد.

    رانندگان اسنپ به علت امتیاز پایین، غیرفعال خواهند شد.


    اگر مسافر اولین سفر اسنپی خود را با شما تجربه می‌کند و در حال حاضر کد تخفیف ندارد، شما می‌توانید کد تخفیف خود را به آن‌ها بدهید تا در اپلیکیشن خود وارد کنند.

    اکثر مسافرین جدید اسنپ، از چیستی سیستم درجه‌بندی 5 ستاره ای آگاهی ندارد، برای همین نمی‌دانند یک راننده چطور به‌سادگی می‌تواند بعلت امتیاز پایین، کار خود را در اسنپ از دست بدهد.

    چشم‌پوشی از درخواست‌ها، موجب غیرفعال شدن شما نخواهد شد.

    لغو بیش‌ازحد درخواست‌های اسنپ، منجر به غیرفعال شدن شما در سیستم خواهد شد.

    امتیاز کلی بر اساس میانگین تمامی سفرهای دارای امتیاز محاسبه می‌شود. برای همین شما نمی‌توانید متوجه شوید چه کسی امتیاز پایین داده است.

    هیچ‌کدام از دو گروه مسافر و راننده اسنپ نمی‌توانند برای سفر لغو شده اقدام به ثبت امتیاز کنند.

    مسافر می‌تواند به هر دلیلی که مایل بود به شما امتیاز پایین بدهد(مثلاً از خودرو شما خوشش نیامده، یا تاخیر داشتید، یا حتی چرا بیشتر از سرعت مجاز نراندید یا چراغ‌قرمز را رد نکردید.

    اسنپ هیچ امتیاز کمی را حذف و یا تغییر نمی‌دهد.

    سیستم اسنپ، مسافر و راننده اسنپی را که حداقل یکی از آن‌ها اقدام به ثبت امتیاز یک ستاره کرده باشند، مجددا برای یکدیگر تخصیص نخواهد داد.

    اگر سفر شما از سوی مسافر لغو شده است، مجدداً آن سفر را نپذیرید. امکان این که مسافر امتیاز پایینی به شما دهد بسیار بالاست.

    برخی رانندگان اعتقاددارند که دادن آب بر درآمد شما تأثیر می‌گذارد و برای سایر رانندگان اسنپی که اقدام به ارائه آب نمی‌کنند کار را سخت می‌کند زیرا ممکن است سطح توقعات مسافر بالا رفته و به دیگر رانندگان که این کار را نمیکنند امتیاز کمی بدهند. البته نظرات مخالف و موافق در این زمینه بسیار است. تصمیم نهایتا با شماست.
     
    مسعودخوشبخت، AK.leader و اسنپ مَستر از این ارسال تشکر کرده اند.
  7. اسنپ لوکس

    تاریخ عضویت:
    ‏15 ژوئن 2017
    ارسال ها:
    22
    تشکر شده:
    37
    ساعات افزایش قیمت های اسنپ


    اگر نزدیک به زمان افزایش قیمت‌ها در ساعات اوج ترافیک هستید، بهتر است اپلیکیشن اسنپ را در وضعیت خارج از دسترس قرار دهید و پس از شروع زمان افزایش قیمت‌ها اپلیکیشن اسنپ را در دسترس قرار دهید.

    برخی از مسافرین اسنپ امکان دارد در حین سفر و بدون اطلاع دادن به شما، نحوه پرداخت خود را از اعتباری به نقدی تغییر دهند و در این حالت سفر رایگانی داشته باشند، بنابراین همیشه پیش از پیاده شدن مسافر اپلیکیشن اسنپ را جهت آخرین بروزرسانی نحوه پرداخت بررسی کنید.
     
    مسعودخوشبخت و AK.leader از این پست تشکر کرده اند.
  8. alexgr1983

    alexgr1983 New Member

    تاریخ عضویت:
    ‏8 دسامبر 2017
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    3
    با سلام و خسته نباشید
    من امروز به ناوگان حمل و نقل اسنپ پیوستم
    سوالاتی در ذهنم هست که چون تازه کار هستم ذهنمو درگیر کرده.امکانش هست کمکم کنید؟
    زمانی که مسافر سوار میکنیم و بین راه مسافر از ما میخواهد قبل از رفتن به مقصد تعیین شده جای دیگری برویم
    چکار کنم؟
    در این حالت سفر دو مسیره حساب میشود
    من به عنوان راننده باید با نرم افزای چکار کنم؟
    خواهشا توضیح کامل اگه امکانش هست بدین
    با تشکر