سیستم امتیازدهی اسنپ

شروع موضوع توسط اسنپ مَستر ‏9 ژوئن 2017 در انجمن سیستم امتیاز دهی

وضعیت موضوع:
موضوع بسته شده است.
  1. اسنپ مَستر

    عضو کادر مدیریت

    تاریخ عضویت:
    ‏31 می 2017
    ارسال ها:
    21
    تشکر شده:
    39
    1. رتبه بندی 5 ستاره ای

    اسنپ از دو طریق رتبه بندی راننده و مسافر را معین میکند.
    سیستم امتیاز بندی از 1 تا 5 ستاره تنظیم شده است، که بالاترین امتیاز آن 5 ستاره است.

    در پایان سفر راننده باید به مسافر امتیاز بدهد. راننده امکان اضافه نمودن توضیحات را ندارد.
    مسافر میتواند بلافاصله یا حداکثر 24 ساعت پس از پایان سفر به راننده امتیاز بدهد و یا اینکه تصمیم بگیر اصلا امتیازی ثبت نکند. مسافر همچنینی میتواند توضحاتی را نیر به امتیاز ارائه شده به راننده ثبت کند.

    فعلا کاربرد امتیاز مسافران مشخص نیست، شاید در آینده نسبت به اولویت قرار دادن مسافران دارای امتیاز بالاتر جهت دریافت سرویس در ساعات اوج ترافیک اقدام شود و یا رانندگان بتوانند امتیاز مسافر را مشاهده کندد تا بر اساس نسبت به قبول یا صرف نظر کردن از سرویس را تصمیم گیری کنند. تعداد ستاره کم مسافر به این معنی است که برخی رانندگان مشکلاتی را با این مسافر تجربه کرده اند.

    همچنین هنوز هم مشاهده امتیازات راننده نیز برای مسافرین امکان پذیر نیست، شاید در آینده مسافر بتواند پس از قبول درخواست خود توسط راننده نسبت به لغو یا ادامه سرویس تصمیم گیری کند. همچنین شاید تسهیلاتی برای در اولویت قرار دادن رانندگانی با امتیاز بالاتر در اراسل درخواست در نظر گرفته شود.

    در ابتدای ثبت نام هم راننده و هم مسافر دارای 5 ستاره کامل هستند.

    امتیاز کلی براساس میانگین تمامی سفرهای دارای امتیاز محاسبه میشود.
    اسنپ معمولا امتیاز ها را بصورت آنی بروزرسانی نمیکند. که اینقضیه از بروز اقدامات تلافی جویانه جلوگیری میکند.

    مسافر میتواند بصورت نامعقولی به راننده امتیاز پایین بدهد ( بعنوان مثال نوع خودرو، رعایت کردن قوانین!) . همچنینی راننده نیز میتواند بصورت غیرمنطقی اقدام به دادن امتیاز پایین ب مسافر کند(بعنوان مثال صحبت نکرد، تو صندلی پشت ننشست.)
    اسنپ هیچ امتیازی را حذف و یا تغییر نمیدهد.

    اگر امتیاز راننده کمتر از میانگین امتیازات کل راننده های شهر شود، اسنپ میتواند راننده را غیر فعال و جهت توجیه و یا آموزش فراخوان نماید.
    اسنپ مسافر را بعلت امتیاز پایین غیرفعال نمیکند و مسافر هرزمان که بخواهد میتواند حساب کاربری جدیدی ایجاد کند.

    زمانی که اسنپ شروه به کارکرد سیستم تازگی داشت و تعداد بیشتری از مردم اقدام به ثبت امتیاز میکردند. اما الان برخی از همان افراد زحمت دادن امتیاز را به خود نمیدهند.

    2. میزان لغو درخواست
    اسنپ میخواهد که مسافر تجربه خوبی از سیستم داشته باشد. برای همین برای جلوگیری از لغو بیش از حد درخواست ها توسط رانندگان، درصد لغو درخواست توسط رانندگان را محاسبه و در سیستم ذخیره میکند، هرچند این عدد در اپلیکیشن رانندگان نمایش داده نمیشود، اما اگر میزان درصد لغو درخواست ها بیشتر از حد مجاز که مشخص نیست بشود راننده بصورا خودکار غیرفعال میشود.
    البته تعداد سفرهای که توسط مسافر لغو میشود در محاسبه فوق دخالتی ندارد.

    3. میزان پذیرش درخواست
    اسنپ همچنین میزان پذیرش درخواست توسط رانندگان را محاسبه و ثبت مینماید.
    مسلما قبول نکردن درخواست باعث ثبت امتیاز منفی از سمت اسنپ نمیشود.

    توجه داشته باشید که امتیاز شما تنها عاملی نیست که می تواند منجر به غیر فعال شدن حساب شما بشود، دلایل دیگری مانند نقض قوانین حاکم بر رابطه شما با اسنپ نیز منجر به غیرفعال شدن حساب میشود.
     
    ghanbari، alis، اسنپ رز و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
وضعیت موضوع:
موضوع بسته شده است.